Forsiden
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
Miljø- og klimahjørnet:
19.05.14: Ifølge arrangøren af Interpack 2014 var årets messe, som løb frem til onsdag i sidste uge, karakteriseret ved den enestående stemning, som herskede blandt de ca. 2.700 udstillere og 175.000 besøgende, der fyldte de 19 haller i Düsseldorfs messecenter til bristepunktet.
Læs mere
21.05.14: Hvis man ønsker at nyde honning i sin varme drik er det undertiden en klæbrig affære at hente en skefuld honning ud af dens emballage og ned i drikkekruset. Sådan tænkte i hvert fald den tyrkiske producent Balgo, der satte sig for at forenkle det at kunne nyde en honningsødet drikkevare, og som endte med at smelte ske og emballage sammen.
22.05.14: Bosch trak på hele 60 års kiksepakkeekspertise, da man skabte en ny pakkelinie, som netop er blevet præsenteret. Ifølge virksomheden er det den mest fleksible kiksepakkemaskine, der er til rådighed på markedet, ikke mindst når det gælder omstillingstider og teknologi, der maksimerer maskines udnyttelsesgrad.
21.05.14: Ferske fødevarer taber undertiden betydelige mængder af saft i løbet af deres holdbarhedsperiode. Hvis sådanne produkter markedsføres i en færdigpakket salgsemballage vil de ligge i deres egen saft, hvilket ifølge virksomheden Sealpac vil gå ud over produktets kvalitet og udseende. Dette kan dog løses med en emballage med to kamre.
19.05.14: R&D-afdelingen hos Cabinplant har stillet sig selv spørgsmålet: Hvordan bærer man sig ad med automatisk at pakke svært håndterbare produkter, som eksempelvis lange pølser, i en bakke og samtidig sikre sig, at bakken indeholder den rigtige mængde produkt? Og det er der kommet en turnkey løsning ud af, som skal være designet i henhold til pølsefabrikanternes behov.
14.05.14: Frisk spinat, som er populært hele året, skal pakkes og sendes til butikkerne så den kan sælges og spises, mens vitaminindhold og udseende stadig er på sit højeste. Automatisering var essentiel og vejning på multiheadvægt det oplagte valg for Broersen, en førende producent og pakkeriejer i Holland, der endte med at vælge multiheadvægte fra Ishida.